Sposobów na pozytywne zamknięcie sprzedaży i nakłonienie klienta do zakupu określonych produktów jest kilka, a każdy dobry doradca ds. sprzedaży Rzeszów powinien mieć je opanowane w takim stopniu, by w zależności od klienta i zaistniałej sytuacji umieć zastosować jedną ze wspomnianych metod. Choć na początku kariery w sprzedaży trzeba sobie o metodach tych przypominać, z czasem ich użycie wchodzi w nawyk i przestaje być czymś, czego trzeba się uczyć. Jedną z najczęściej wykorzystywanych przez doradców metod jest METODA POŚPIECHU. Klient często nie decyduje się na zakup w danej chwili, bo nie czuje presji czasu. Zadaniem doradcy jest taką presję wywołać, na przykład poprzez poinformowanie, że na magazynie pozostało jedynie 5 sztuk danej rzeczy, dlatego jest to ostatnia szansa na zakup tego produktu. Innym sposobem jest poinformowanie o ostatnim dniu wyprzedaży, tak więc tylko do dzisiaj obowiązują dodatkowe rabaty i zniżki. Inną, dość popularną metodą jest METODA PRÓBY. Jej wykorzystanie daje klientowi szansę na wypróbowanie danej rzeczy tak, by mógł on się przekonać o wszystkich jej zaletach. Metoda ta bazuje na nadziei, że gdy klient przyzwyczai się do danego produktu, trudniej będzie mu z niego zrezygnować. Tę metodę często wykorzystują dealerzy samochodowi. METODA REFERENCJI polega z kolei na powołaniu się na pozytywne opinie innego klienta, który dokonał zakupu. Doradca przytacza korzyści, jakie klient odniósł z danego zakupu, przy czym ma to wydźwięk personalny.