Rodzaje sprzedawców

24Każdy doradca ds. sprzedaży Gorzów Wielkopolski zalicza się do jednej z trzech grup, na które podzielić można wszystkich przedstawicieli tego zawodu. Wiele osób pracujących na stanowiskach doradców nie są świadomi w jakiej grupie się znajdują, dlatego warto przeanalizować poszczególne grupy pod względem ich cech charakterystycznych.

  1. NAJLEPSI

Do tych najlepszy należy zazwyczaj około 10% wszystkich pracowników danej firmy. Tylko 10% osób bierze więc na siebie odpowiedzialność za biznes, w którym działa. Dla tych ludzi sprzedaż to nie tylko sposób na zarobienie pieniędzy, ale również styl życia. Najlepsi osiągają wysokie wyniki sprzedażowe już po pierwszych tygodniach pracy, co wynika z ich wysokiej efektywności, zaangażowania i łatwości w pozyskiwaniu klientów. Ci ludzie mają zwykły talent do sprzedaży i utrzymywania lojalności klientów. Dzięki rozpoznaniu branży ich wydajność pracy z każdym rokiem wzrasta, co przynosi zyski nie tylko firmie, ale i im samym.

  1. ŚREDNIACY

Do grupy średniaków zalicza się około 55% pracowników każdego przedsiębiorstwa. Są to sprzedawcy, z których ust często można usłyszeć prośby dotyczące wskazówek postępowania w danych przypadkach, bo sami nie są w stanie wymyślić nic konstruktywnego. Tacy pracownicy dają z siebie jedynie troszeczkę więcej niż minimum. Ich pracę cechują duże wahania w automotywacji – nie są konsekwentni w działaniu, szybko się zniechęcają. Średniacy zaczynają pracę z zapałem, a kończą z jego kompletnym brakiem.

  1. NAJGORSI

Najgorsi sprzedawcy, czyli pozostałe 35% to osoby, które nie osiągają ani swoich celów, ani celów zatrudniającej ich firmy. Koszty ich zatrudnienia przekraczają dochód, jaki najsłabsi pracownicy zarobili dla firmy swoją pracą. Firma, by uchronić się przed masowymi zwolnieniami musi takich pracowników ratować. A jak? Poprzez różne systemy szkoleń dopasowane do każdego pracownika z osobna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *