Oczywistym jest, że tym, co warunkuje sprzedaż i rynek zbytu jest potrzeba klientów związana z posiadaniem danej rzeczy lub znalezienia rozwiązania określonego problemu. Często jest to również zwykła potrzeba zaspokojenia naszych zachcianek i kaprysów. Przykładowo, jakiś mężczyzna mógł się obudzić rano z myślą, że chciałby kupić sobie nowy samochód. Co z tego, że w garażu stoją już trzy – ten będzie inny i lepszy od pozostałych. Aby zrealizować swoją potrzebę, a raczej kaprys, dzwoni do danego doradcy ds. sprzedaży i zostaje jego klientem. Na takiej zasadzie działa cała branża sprzedażowa.
Zadaniem doradcy jest dostarczanie rozwiązań i zaspokajanie potrzeb. Jego rolą nie jest te potrzeby tworzyć, a jedynie uświadamiać klienta o ich istnieniu i posiadaniu. Aby móc jak najlepiej reagować na potrzeby swoich klientów doradca ds. sprzedaży Gliwice powinien:
- znać styl robienia zakupów przez danego klienta, czyli dowiedzieć się kiedy dokonuje zakupu i jaki jest jego budżet,
- zbudować relację z klientem,
- zdobyć program CRM, który zautomatyzuje działania i będzie pomocny we wszystkich zawodowych zadaniach,
- uświadomić klienta jakie koszty poniesie w przyszłości, jeśli teraz nie skorzysta z danego rozwiązania. Jako jego doradca sprzedawca ma bowiem za zadanie dbać o jego interesy,
- aktualizować wiedzę klienta, ale jedynie za jego zgodą,
- być na bieżąco. Informacja to w tej branży podstawa, bez której sukces jest praktycznie niemożliwy.