rozmowa kwalifikacyjna

Rosnąca konkurencja wśród osób ubiegających się o pracę na stanowisku doradcy sprzedaży, zmusza pracodawców do nowatorskiego prowadzenia procesów rekrutacyjnych.

Doświadczenie zawodowe osób aplikujących na stanowisko doradcy sprzedaży nie stanowi już najważniejszego czynnika, który wpływa na wybór odpowiedniego kandydata. Dziś liczą się przede wszystkim umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, które najłatwiej sprawdzić za pomocą metody rekrutacyjnej o nazwie Assessment Center.

Najpopularniejszym zadaniem, jest wykonanie określonych czynności manualnych, które  mają na celu ujawnienie umiejętności komunikacyjnych kandydatów oraz odkrycie ich kreatywności. Dodatkowym nowatorskim rozwiązaniem podczas rekrutacji doradców klienta jest tzw. odgrywanie ról. Podczas tego zadania kandydaci na doradców klienta muszą zaproponować rozwiązania związane z rozstrzygnięciem sporu pomiędzy pracownikami lub klientami. Ponadto kandydaci mają za zadanie pokazać rekruterom, w jaki sposób będą zachęcać klientów do zakupu określonego asortymentu, a także, w jaki sposób załagodzą sytuację konfliktową z trudnym klientem.

W pracy na stanowisku doradcy sprzedaży liczą się przede wszystkim wysoko rozwinięte kompetencje miękkie. Kompetencje i cechy kandydatów sprzedaży trudno sprawdzić podczas zwykłej rozmowy kwalifikacyjnej, dlatego Assessment Center, to idealne rozwiązanie, które znacząco ułatwia rekrutację i gwarantuje wybór odpowiedniego kandydata.

Napisz komentarz