Cechy idealnego doradcy sprzedaży

cechy doradcy sprzedażyStanowisko doradcy sprzedaży zdominowane przez dwustronną relację z klientem, wymaga od kandydatów ponadprzeciętnych umiejętności interpersonalnych.

Choć stanowisko to cieszy się ogromną popularnością, to warto podkreślić, iż zaledwie połowa osób ubiegających się o zdobycie posady doradcy sprzedaży, posiada niezbędne cechy do wykonywania tego jakże trudnego zawodu.

Pracodawcy podczas procesów rekrutacyjnych na stanowisko dorady sprzedaży, bardzo często posiłkują się testami osobowościowymi. Testy są idealnym narzędziem do sprawdzenia cech osobowości oraz sposobów zachowania kandydatów w konkretnych sytuacjach zawodowych. Pracownicy działów rekrutacji podkreślają, iż doradca sprzedaży powinien charakteryzować się kilkoma zasadniczymi cechami, do których należą:

  • Wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne. Idealny doradca sprzedaży powinien być znakomitym mówcą oraz doskonałym słuchaczem. Umiejętności słuchania potrzeb klientów są w tym zawodzie są równie niezbędne, jak umiejętności prezentacji danego dobra, czy też usługi.
  • Entuzjazm i pozytywne nastawienie: czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą. Doradca sprzedaży, którego głównym elementem pracy jest kontakt z ludźmi, nie może pozwolić sobie na słabsze dni. Tylko pozytywne nastawienie do klienta może gwarantować sukces sprzedaży danego produktu czy usługi.
  • Radzenie sobie ze stresem. Potencjalni kandydaci na stanowisko doradcy sprzedaży podczas procesów rekrutacyjnych, są bardzo często pytani o formy radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami. Kandydaci są również informowani, iż praca na tym stanowisku często odbywa się pod presją czasu i niejednokrotnie wiąże się z kontaktem z tzw. trudnymi klientami.
  • Pewność siebie. Praca na stanowisku doradcy sprzedaży nie jest przeznaczona dla osób, które są nieśmiałe i stronią od kontaktów interpersonalnych.
  • Umiejętności negocjacyjne, czyli to, co w sprzedaży najważniejsze. Co prawda większość firm oferuje swoim pracownikom szkolenia z zakresu negocjacji, jednak już podczas procesu rekrutacyjnego można dokładnie stwierdzić, czy dany kandydat ma smykałkę do sprzedaży, czy też nie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *