Umiejętność budowania relacji z klientem jest jednym z kluczowych elementów w pracy na stanowisku sprzedażowym. Od tego jak poprowadzimy rozmowę, jaką atmosferę stworzymy, zależą dalsze kontakty.
Zawsze trzeba pamiętać o tym, że to właśnie pozytywne, właściwe relacje są fundamentem dobrej współpracy. Klient musi czuć satysfakcję z kontaktu ze sprzedawcą. Musi poczuć, że sprzedawca chce zaspokoić jego potrzeby i nie chodzi mu jedynie o „wciśnięcie” produktu. Obsługa posprzedażowa jest kolejnym bardzo ważnym elementem w budowaniu relacji. W codziennym życiu możemy zauważyć przykłady takiego zachowania. Chociażby w dobrych restauracjach, w takich w których dba się o klienta – kelner zapyta: czy wszystko w porządku? Czy jedzenie smakowało?
Klient zawsze musi poczuć się wyjątkowy. Nieszablonowe podejście, dbanie o najmniejszy szczegół, szybkie reagowanie na potrzeby klienta, pamięć – np. życzenia na urodziny czy imieniny, kartki i upominki świąteczne. To wszystko wpływa na dobre relacje z klientem. Dobry doradca ds. sprzedaży doskonale zdaje sobie z tego sprawę i dąży do tego, aby swoją pracę opierać na tego typu działaniach.
Komentarze: 5
W sprzedaży pracuję od 10 lat. Swoją pracę opieram głównie na relacjach z klientami 🙂
🙂 zgadza się, dziękuję za komentarz.
Zgadzam się z Tobą Anka. Ja też już parę latek pracuje z klientami. Jakbym nie potrafił odpowiednio zbudować relacji, sprzedaż nie byłaby taka prosta.
Czasami są tacy klienci, że trudno jest zbudować z nimi dobre relacje
To prawda, że bywają też trudni Klienci. Całą sztuką jest odpowiednio dotrzeć do takiego Klienta 🙂