Analiza rynku sprzedaży alkoholi mocnych w Polsce w 2015 roku wskazuje, że Grupa Stock w minionym roku kalendarzowym odnotowała o 7% mniejszą sprzedaż niż w roku poprzednim i zarobiła o 16 milionów euro mniej niż w roku 2014. Dane wskazują na to, że kryzys koncernu nadal trwa, a Żołądkowa Gorzka, Żołądkowa de lux, Lubelska czy Stock nie sprzedają się tak dobrze, jak niegdyś.
W 2015 roku sprzedaż wyniosła nieco ponad 260 milionów euro, o 30 milionów mniej niż w roku 2014. Firma sprzedała jedynie 106 mln litrów wódki, gdy jeszcze w 2014 było to niecałe 130 mln litrowych butelek. Dzięki Żołądkowej Gorzkiej grupa utrzymała pozycję lidera w grupie wódek smakowych, jednak na rynku sprzedaży alkoholi mocnych zajmuje drugie miejsce – po firmie CEDC.
Grupa Stock Spirits to jeden z największych producentów alkoholi mocnych w Europie. Swoje wyroby sprzedaje głównie w Czechach, Polsce, na Słowacji, we Włoszech, w Bośni i Hercegowinie oraz w Chorwacji. Oprócz wódek koncern sprzedaje również brandy i likiery. Na polskim rynku dystrybuuje również marki Smirnoff i Jim Beam. Spółka powstała w 2008 roku z połączenia Polmosu Lublin z Eckes&Stock. Obecnie notowana jest na londyńskiej giełdzie.
Komentarze: 3
Ja tam lubię Gorzką Żołądkową.
Ciekawe, w końcu to jedne z najpopularniejszych wódek. Czyżby Polacy pili mniej? 😉
Myślę, że inne “etykiety” stały się bardziej popularne 🙂