Pierwsza rozmowa z klientem

Sprzedaż jest rodzajem umowy wymagającej do swojego istnienia dwóch stron umowy: sprzedającego i nabywcy oraz dóbr, które się wzajemnie między sobą wymienia. Przykładowo, doradca ds. sprzedaży Warszawa sprzedaje klientowi telewizor, za który ten płaci zgromadzonymi na koncie środkami finansowymi. Aby w ogóle można mówić o sprzedaży, doradca musi zainteresować danego klienta polecanym przez siebie produktem. Do tego niezbędne jest nawiązanie kontaktu, a więc odbycie pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem.

30Zanim doradca wykona pierwszy telefon powinien zebrać jak najwięcej informacji na temat danego klienta. To zagwarantuje lepsze poznanie osobowości klienta i jego ewentualnych potrzeb. Na początku rozmowy należy przedstawić się, wyraźnie wymówić swoje imię i nazwisko oraz nazwę firmy, dla której doradca pracuje. Wszystko to należy zrobić żywym i energicznym głosem, by uniknąć zanudzenia rozmówcy.

Dobrym sposobem na zlikwidowanie anonimowości i zmniejszenie dystansu z klientem będzie nawiązanie do jakiegoś wspólnego tematu – wspólnego znajomego, znajomości firmy klienta z targów lub czegoś podobnego. Robić to należy zawsze, gdy jest to możliwe. W rozmowie telefonicznej nie należy opowiadać zbyt wiele o danym produkcie – o nim dowie się klient na spotkaniu i prezentacji. Celem rozmowy jest natomiast zainteresowanie klienta swoimi usługami i ofertą produktową prezentowaną przez doradcę. Sprzedawca powinien pamiętać, by w swoich wypowiedziach nie był uparty czy zbyt nachalny. Przymus na nikogo nie działa zbyt dobrze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *