Ocena pracowników doradców ds. sprzedaży

100% wypełnianie swoich codziennych obowiązków w pracy doradcy ds. sprzedaży nie zawsze jest możliwe, bo jak wiadomo, w ciągu miesiąca, a nawet jednego tygodnia możemy mieć różny nastrój, różny zapał do pracy i różną werwę. To, co wydawało nam się nie do zrealizowania we wtorek może okazać się całkiem realne w czwartek, kiedy to jesteśmy w dobrym humorze i mamy wrażenie, że tego dnia możemy góry przenosić. Ocena efektywności pracy danego sprzedawcy polega więc nie tylko na wyrywkowym sprawdzaniu wyników danego pracownika, a również na szerszej analizie jego pracy w dłuższym okresie pracy. Chcąc kontrolować pojedyncze, przypadkowo rozsiane po kalendarzu dni może się zdarzyć sytuacja, że w przypadku świetnego pracownika trafimy akurat na tych kilka chwil, w których jego forma spada. Przykładowo, pan X jest świetnym doradcą przez 200 dni w roku, natomiast przez 10 ma bardzo zły humor i nie robi praktycznie nic. Czy w takim wypadku możemy określić efektywność pana X jedynie na podstawie tych gorszych dni? Oczywiście, że nie.

Jako dobry kierownik działu sprzedaży dobrze wiem jak oceniać moich pracowników i jak motywować ich do pracy, doradca ds. sprzedaży Chorzów. Wszystkich swoich podwładnych staram się traktować jednakowo i rozumieć, że danego dnia mogą mieć nieco gorsze wyniki, bo akurat coś im tam nie wyszło. Ważne, żeby w ogólnym rozrachunku efektywność ich pracy kształtowała się na poziomie odpowiednim. No sami powiedzcie – czy nie jestem kierownikiem idealnym?

Napisz komentarz