Od dwóch tygodni pracuję jako doradca ds. sprzedaży Częstochowa w dziale sklepów internetowych pewnej częstochowskiej firmy. Muszę przyznać, że jak na świeżo zatrudnionego doradcę mój zakres obowiązków jest bardzo rozległy, a mnie od razu rzucono na głęboką wodę. Oczywiście zrobiono mi parę godzin niezbędnego szkolenia, po którym zaprowadzono mnie do mojego biurka, poklepano po plecach i kazano pracować. Ciężko jest robić coś, z czym ma się do czynienia pierwszy raz w życiu, dlatego początkowe wdrażanie się w obowiązki zawodowe zajęło mi całkiem sporo czasu. Nie obyło się bez złośliwych komentarzy i poganiania, jednak choćbym bardzo chciał, to nie mogę swoich zadań wykonywać szybciej. Wszystkiego muszę się nauczyć.
Do moich podstawowych obowiązków należą:
- obsługa zleceń sprzedaży w sklepach internetowych, prowadzonych przez pracodawcę, zgodnie z ustalonymi regulaminami;
- obsługa sprzedaży nowych i używanych towarów AGD na własnych aukcjach, prowadzonych na stronach e-sklepów;
- obsługa zamówień na materiały eksploatacyjne, sprzedawane w e-sklepach;
- przygotowywanie i obsługa sprzedaży promocyjnej towarów na zewnętrznych aukcjach internetowych (allegro, e-bay itd.), zgodnie z ustalonym planem działania na dany miesiąc;
- administrowanie wysyłką zamówionych i opłaconych towarów;
- kontrola dostawy towaru i jakości obsługi, zgodnej z zamówieniem klienta;
- obsługa reklamacji zgłoszonych przez e-klientów;
- ustalanie z klientami zasad i koordynacja odbioru sprzętu używanego;
- dekretowanie księgowych dokumentów kosztowych, dotyczących sprzedaży internetowej, zgodnie z ustalonym planem kont analitycznych;
- ustalanie cen towarów sprzedawanych w e-sklepach zgodnie z posiadanymi uprawnieniami;
- zarządzania publikacją form reklamowych na stronach e-sklepów;
- monitorowanie działania konkurencji według ustalonych kryteriów i opracowywanie raportów w tym zakresie;
- zgłaszanie własnych propozycji i pomysłów innowacyjnych, dotyczących rozwoju prowadzonych przez pracodawcę sklepów internetowych.